terug naar het overzicht

Aanpassing commissies

5-augustus-2006
Het college bestaat nu uit drie personen (twee wethouders en de burgemeester) in plaats van vier. Logisch dat er nu drie commissie komen in plaats van vier. De vergadertijden zijn nu ook wat strakker. Daarmee komt er veel minder tijd beschikbaar voor de commissievergaderingen. De inbreng van burgers is de laatste tijd toch al beknot, gevreesd moet worden dat de gemeente wegens tijdgebrek zich nóg regentesker gaat opstellen.

Bericht van de gemeente:

Met ingang van de maand september 2006 wordt de commissie-structuur in Muiden aangepast. In plaats van de vier commissies (A, B, C en D) zal er gewerkt gaan worden met drie commissies, die qua taakvelden gekoppeld zijn aan de portefeuilles van de collegeleden.

Het worden de volgende commissies, met de daarbij genoemde taakvelden:

Commissie Algemene Zaken
portefeuillehouder Mw. A.M. Worm-de Moel - burgemeester
taakvelden: Openbare orde en veiligheid; Beleidscoördinatie; Algemeen bestuurlijke- en Juridische zaken; Intergemeentelijke samenwerking en bestuurlijke organisatie; Personeel en organisatie; Int ormatisering; Representatie; Communicatie; Kunst en cultuur; Monumentenbeleid; Volksgezondheid.

Commissie Ruimtelijke Zaken, Milieu & Sport
portefeuillehouder bhr. F. Winnubst - wethouder
taakvelden: Ruimtelijke ordening en Volkshuisvesting; Milieu; Verkeer en Vervoer; Grondzaken; Beheer openbare ruimte; Sport.

Commissie Maatschappelijke Zaken, Toerisme & Financiën
portefeuillehouder bhr. W. Hesterman - wethouder
taakvelden: Maatschappelijke aangelegenheden; Economische Zaken; Havenbeleid; Recreatie en toerisme; Gemeentelijke eigendommen; Onderwijs; Financiën.

In de oude situatie vergaderde de commissies op twee avonden; A en B op de dinsdag en C en ID op de donderdag.

Vanaf september verandert ook dat.

Iedere commissie krijgt een aparte vergaderavond (van 20.00 tot 22.00 uur).
• Commissie Algemene Zaken op de dinsdagavond.
• Commissie Ruimtelijke Zaken, Milieu & Sport op de woensdagavond.
• Commissie Maatschappelijke Zaken, Toerisme & Financiën op de donderdagavond.
Tijdens de commissievergaderingen zullen, afhankelijk van de geagendeerde onderwerpen, desgewenst collegeleden aanwezig zijn.

Zoals uit het bovenstaande blijkt is binnen het college om praktische redenen (clustering van onderwerpen) besloten tot een kleine verschuiving van portefeuilles:
Beheer openbare ruimte gaat naar de portefeuille van wethouder Winnubst.
Gemeentelijke eigendommen en onderwijs gaan naar wethouder Hesterman.

Voor de maand september staan de volgende vergaderingen gepland:


terug naar het overzicht

U kunt uw bijdrage zenden of opmerkingen kwijt door op de onderstaande envelop te klikken
U belandt dan op ons reactie formulier: