terug naar het overzicht

tekeningen benuttingsvariant


Deze brief verzond Rijkswaterstaat op 12 maart aan het Muidens gemeentebestuur



Trajectnota CRAAG

Aan
het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Muiden
postbus 3
1398 ZG Muiden

Contactpersoon: ir. J.G. van Leeuwen
Datum: 12 maart 2001
Ons kenmerk:CRG/PMOI /1 46u
Onderwerp: Trajectnota CRAAG.
Ontwerp Benuttingsalternatief.


Geachte heer, mevrouw,

In mei 1999 deed ik U via de heer Westhoven een tweetal tekeningen toekomen van het ontwerp van het Benuttingsalternatief in de trajectstudie CRAAG. Ter hoogte van Muiden bestaat het Benuttingsalternatief uit het verdubbelen van de wisselstrook. Op de tekeningen zijn wijzigingen aangegeven van de aansluitingen Muiden en Muiderslot op de Al, alsmede het plan voor een nieuw te bouwen hoge brug over de Vecht in het lokale wegennet van Uw gemeente. Deze tekeningen zijn niet meer actueel. Voor de passage van de Vecht zijn inmiddels twee nieuwe plannen ontwikkeld. Van deze nieuwe plannen stuur ik U hierbij de ontwerptekeningen toe.

Het plan CRAAG-benutting 2 (tek. nrs. NHTZ-2000-71 012 en 71013) betreft een optimalisatie van het bovengenoemde plan uit 1999, waarbij de hoge brug is vervangen door een lage brug die aansluit op de bestaande rotonde in de Weesperweg aan de westzijde van de Vecht en op de Lange Muiderweg aan de oostzijde van de Vecht. Hierdoor kunnen de aansluitingen Muiden en Muiderslot grotendeels gehandhaafd blijven en wordt omrijden voorkomen.

Dit plan is beschreven in de concept-trajectnota die ik U heb toegezonden ten behoeve van het Breed Bestuurlijk Overleg CRAAG van 5 juli 2000 en gepresenteerd op de inloopdag te Muiden op 19 juli 2000. Doordat ik heb verzuimd U de detailtekeningen toe te zenden kon bij U de indruk worden gewekt dat het op 5 en 19 juli 2000 gepresenteerde plan overeenkwam met de ontwerptekeningen uit 1999.

Het plan CRAAG-benutting 3 (tek. nrs. NHTZ 2001 -71027 en 71028) is ontwikkeld naar aanleiding van de bezwaren die zijn geuit o.a. in het Breed Bestuurlijk Overleg CRAAG tegen-de nieuwe brug over de Vecht. Daarom wordt thans onderzocht of het mogelijk is de ruimte die nodig is voor het verdubbelen van de wisselstrook te vinden door uitbreiding van de bestaande brug in zuidelijke richting met ca. 5m. In dat geval kunnen de aansluitingen Muiden en Muiderslot volledig in tact blijven.

In beide plannen zijn geen wijzigingen voorzien in de genoemde aansluitingen aan de noordzijde van de Al.

Er wordt naar gestreefd de tekst van de trajectnota, waarin de beide bovenbeschreven varianten zullen worden opgenomen, voor de zomer van 2001 gereed te hebben en de inspraak daarover na de zomer te starten.

Ik hoop U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

hoogachtend,

ir. J.G. van Leeuwen,
projectmanager CRAAG-studie.

terug naar het overzicht

U kunt uw bijdrage zenden of opmerkingen kwijt door op de onderstaande envelop te klikken
U belandt dan op ons reactie formulier: