terug naar het overzicht
11 oktober 2008

Blij met UPC?

Multikabel werd Ziggo, Ziggo deed de boel over aan UPC. UPC zadelde ons op met het moeizaam herprogrammeren van onze apparatuur. En met foute rekeningen en storingen. UPC heeft een buitengewoon slechte reputatie, die ze in Muiden waar maakt.
Moet u nu wel vooraf betalen?



UPC moet eerst verplichtingen nakomen

Blij zijn de Muidenaren geenszins met de overgang van Ziggo naar UPC.

Het begon al met een dubbele rekening voor de periode 22 september tot 1 oktober.
Laten we vaststellen dat we niet om deze geheel nieuwe, andere leverancier van ons TV- en radiosignaal gevraagd hebben. En dat de overgang ons de nodige inspanningen kostte. UPC zadelde ons immers op met het moeizaam herprogrammeren van video, HD/DVD-recorder, TV-toestellen, en mediacenters. Ze hadden dat natuurlijk ook wel anders kunnen oplossen, door voor Muiden hun eigen frequenties om te zetten naar die van Ziggo. Of even gratis langs te komen. Zo klantvriendelijk zijn ze echter niet.
Ook zou het wel van klantvriendelijkheid getuigen om een gratis 0800-nummer bekend te maken voor het melden van storingen. Zo klantvriendelijk zijn ze echter ook niet, u moet gewoon naar een 0900-service nummer bellen, en wachten, om een storing te melden.
Gisteravond was het zover. Na dagen van storingen viel nu het beeld geheel weg. Er werd dus niet geleverd wat u redelijkerwijs mag verwachten. De wet is daar heel duidelijk over: als consument heeft u recht op leveringen die met redelijke verwachtingen overeenstemmen. Omdat dat bij kabeltelevisie alleen achteraf is vast te stellen, én omdat UPC zijn slechte reputatie in Muiden waar lijkt te gaan maken, is het redelijk dat u achteraf afrekent. Als u 100% tevreden bent, betaalt u alles. Als u helemaal niet tevreden bent, betaalt u niets. U wordt dan wellicht afgesloten.
U zult dit als een zegen ervaren, want als u overstapt op een schotel heeft u honderden zenders in digitale kwaliteit, tegen veel lagere kosten dan bij UPC. Nederland 1, 2 en 3, en TV-NoordHolland, en tientallen radiozenders kunt u - in digitale kwaliteit - gratis ontvangen met een klein binnenantennetje, met behulp van een voorschakelkastje. En voor geringere kosten dan bij UPC ontvangt u op dit kastje (via KPN-digitenne) een ruim TV-zender aanbod. Het nadeel is dat u niet meer op verschillende TV's naar verschillende zenders kunt kijken, of een programma kunt opnemen terwijl u naar een ander programma kijkt. Daar heeft u meerdere voorzetkastjes (of een dubbel-voorzetkastje) voor nodig, maar digitenne voorziet ook hierin.

Laten we massaal aan UPC laten weten hun rekening achteraf te betalen bij volledige tevredenheid.
Bij automatische incasso kunt u terug laten boeken.


terug naar het overzicht

U kunt uw bijdrage zenden of opmerkingen kwijt door op de onderstaande envelop te klikken
U belandt dan op ons reactie formulier: