terug naar de inhoudsopgave

muideninfo.nl ingezonden stukken:

Reclamebordenbeleid

In “Een kluwen keutels voor volhouders” maakt Ouwe Muier zich druk om reclameborden langs de weg. “Niets, maar dan ook niets weegt op tegen die krengen van dingen langs de weg”. Hij vervolgt:”Er zijn heel wat minder opdringerige, maar minstens zo effectieve media mogelijk”.

De organisatoren van het jaarlijkse jazzevenement Swing op de Brink in Muiderberg maken elk jaar dankbaar gebruik van het medium “sandwichbord”, in aanvulling op de verspreiding van huis-aan-huis folders, raamposters, banners en vermelding op deze website. De borden hebben als functie voorbijgangers (nogmaals) te attenderen op het evenement en dorp en stad een “swinguiterlijk” te geven. De kracht van reclame ligt immers in de herhaling, zoals elke reclameman weet.

Nu Ouwe Muier dit “krengen van dingen” vindt en andere, minstens zo effectieve media weet, verzoek ik hem vriendelijk deze kennis met het organisatiecomité te delen. Wij zouden het betreuren Ouwe Muier onnodig te ergeren aan onze borden, die - al is het maar voor tien dagen – ook in “zijn” stadje worden geplaatst.

Harry Mock
Voorzitter Swing op de Brink

Naschrift Ouwe Muier:

Het spijt me voor de organisatie, maar ik zie liever Swing op de Brink, dan borden voor Swing op de Brink, ook al betoogt de voorzitter dat ik deze zaken niet los van elkaar kan zien.

Ik heb bij een reclameman geďnformeerd of het waar is dat de kracht van reclame in de herhaling ligt. ‘Niet als de herhaling irritatie veroorzaakt’, vertrouwde hij mij toe. Laat die dekselse borden dat nu uitgerekend bij mij doen! Om Swing op de Brink tegemoet te komen, had ik allerlei alternatieve media in gedachten, maar dezelfde reclameman waarschuwde me: ‘Laat je niet verleiden tot het geven van gratis adviezen’. ‘Ook niet die van het streaken?’ vroeg ik teleurgesteld. Eén van mijn ideeën was namelijk om de organisatie van Swing op de Brink blazend op saxofoons en slechts gekleed in sandwichborden door stad en dorp te laten schichten. ‘Vooruit dan maar’, zei de reclameman: ‘maar zeg er wel bij dat het gaat irriteren als het herhaaldelijk gebeurt’. Bij deze.

terug naar de inhoudsopgave


U kunt uw bijdrage zenden of opmerkingen kwijt door op de onderstaande envelop te klikken
U belandt dan op ons reactie formulier: