terug naar de inhoudsopgave

muideninfo.nl ingezonden stukken:

Parkeerbeleid

12 juli 2011
Op de afgrijselijke plakker die mijn auto ontsiert en iedere vorm van woongenot doet verdampen, staat dat ik voor de deur mag parkeren van eind juni 2011 tot eind december 2011. Dat is een half jaar waarvoor een heel jaar is betaald. Navraag bij de gemeente gaf als antwoord dat de vergunning met terugwerkende kracht geldig is vanaf begin 2011.. Dat klopt niet. De oude vergunning is bij monde van de gemeente langer geldig verklaard. Nu blijkt dus dat we met terugwerkende kracht een dubbele vergunning hebben gehad. Mijn eis is dat er een nieuwe vergunning komt die een jaar geldig is of een credit van 75.- zijnde de helft van het afgeperste bedrag in mijn geval. Natuurlijk wijst de gemeente dat allemaal vol minachting af. Ik heb de klacht aan de Nationale Ombudsman voorgelegd en kreeg onderstaande toch enigszins hoopvolle reactie. Misschien moeten er meer soortgelijke bezwaren worden ingediend. Samen staat sterker. Het geeft die incompetente zwendelaars op z'n minst iets te doen..

Laurens Koster,
Muiden

het antwoord van de ombudsman:

Geachte heer Koster,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht van 7 juli 2011, waarin u klaagt over het parkeerbeleid van de gemeente Muiden, en de financiële gevolgen daarvan voor u, deel ik u het volgende mee.
Vandaag heb ik de gemeente Muiden verzocht uw klacht volgens de daartoe geldende wettelijke regels te behandelen. De Nationale ombudsman vindt het namelijk belangrijk dat de gemeente eerst zelf de kans krijgt om uw klacht naar uw tevredenheid op te lossen.
De gemeente is wettelijk verplicht uw klacht binnen zes weken te behandelen. Die termijn kan met vier weken worden verlengd. In dat geval moet de gemeente u laten weten dat de behandeling van uw klacht langer duurt.
U kunt ons opnieuw vragen om een onderzoek in te stellen, als de gemeente niet tijdig op uw klacht reageert, of als u het niet eens bent met de reactie. Op basis van de informatie die dan beschikbaar is, beoordelen wij of wij uw klacht kunnen onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Ailie Tio
onderzoeker

Bureau Nationale ombudsman Postbus 93122 2509 AC Den Haag

terug naar de inhoudsopgave


U kunt uw bijdrage zenden of opmerkingen kwijt door op de onderstaande envelop te klikken
U belandt dan op ons reactie formulier: