terug naar het overzicht

Nieuws over de vernieuwde Maxis

Gaan we "Maxis-nieuws" brengen?
Inderdaad: Maxis is meest gebruikte zoekwoord op Muideninfo!


Herhaaldelijk bereiken ons verzoeken om informatie betreffende openingstijden van de Maxis, en aanbiedingen. Muideninfo is géén Maxis site (zie colofon), maar wil u wel van dienst zijn met nieuws over de goede kanten, maar vooral de bedriegelijke fratsen van de op het Maxis-terrein gevestigde ondernemers.

inhoud:

Andere documenten:


4 november 2013

Invalide boos op woensdagmarkt

Woensdag is het markt op het Maxis-terrein. Daaraan wordt heel wat parkeerruimte opgeofferd. De kramen staan dan ook heel brutaal op de invalidenparkeerplaatsen, terwijl de marktkooplieden heus niet zo slecht ter been zijn dat dit gerechtvaardigd zou zijn.
H.H. Bekkers schreef aan Muideninfo, en is daar allerminst gelukkig mee. Hij of zij vindt dat dat zonder invalidenparkeerkaart daar gewoon niet geparkeerd mag worden, en heeft de politie gevraagd één en ander te onderzoeken.


10-juni-2009

BCC houdt zich wél aan afspaak

Waar Block u nadrukkelijk in de maling nam, houdt BCC woord! Zij verlenen werkelijk een laagste prijsgarantie. Meneer of mevrouw Den Blanken schrijft ons: "werkelijk klasse - omruilen geen probleem - prijsgarantie werkelijk toegepast - kreeg 125 euro terug/ 100 euro verschil 25 euro bonus.
keurige zaak, geen discussie: prijsgarantie is prijsgarantie"


24-februari-2009

WÉÉR: Dure 'vergissingen' Lidl

Tóch weer eens na een maand boycot de LIDL bezocht. Het was meteen raak: de weegschaal bij de kassa was niet geijkt. Dus moest uw webmaster wéér te veel voor z'n bananen betalen. Deze keer kwam de 'manager' erbij. Van excuses was geen sprake, z'n houding was als vanouds arrogant. 'Kan gebeuren' zei hij, maar alleen bij de LIDL.


20 januari 2009

Dure 'vergissingen' Lidl

De 'LIDL' is verbouwd. Niet erg indrukkend, ware het niet dat u niet meer zelf uw groente en fruit afweegt en beprijst, maar de juffrouw bij de kassa dat doet. In het voordeel van haar werkgever, LIDL, en dus in uw nadeel. U begrijpt het goed: u betaalt véél meer dan gerechtvaardigd, want de weegschaal bij de kassa geeft tot 20% meer aan dan het werkelijk gewicht. U wordt dus belazerd.
We zouden daar niet zo pittig over schrijven als arrogantie en onbekwaamheid niet tot de bedrijfscultuur van de Muider vestiging van LIDL zou horen. Een veel voorkomend euvel is dat sterk op elkaar lijkende, maar verschillende, artikelen in één vak liggen, waarbij het prijskaartje op het schap de prijs vermeldt van het goedkoopste artikel. Aan de kassa ontdekt de oplettende klant dan dat hij/zij duurdere appels heeft gekocht dan de bedoeling was, of zalm in een nét iets andere verpakking, waarvan de prijs onvermeld is gebleven. Het onderscheid is minimaal. Als je dat dan meldt bij de bedrijfsleider dan is een uiterst onbeleefd: "dan moet u beter opletten" het antwoord. Alsof 'LIDL' niet beter zou moeten opletten bij het vullen van de schappen.
In het vullen van hun zakken zijn ze kennelijk wél goed.


6 maart 2008

C1000 onbetrouwbaar

En kan daar niet van wakker liggen

Wanneer u verpakte groente of fruit bij C1000 koopt dient u op uw hoede te zijn. Het komt al te vaak voor de de verpakte hoeveelheid minder is dan het etiket vermeldt.

Deze druppel deed de emmer overlopen: op een reclamebord en de verpakking knoflook stond vermeld: 500 gram. Géén van de verpakkingen haalde dat, het gemiddelde was 450 gram, het hoogste 470 gram. Reden om het personeel er bij te roepen. Hun reactie: "ik kan er niet van wakker liggen". Of ze misschien wél wakker liggen wanneer ze tien procent minder salaris ontvangen weten we niet, maar we vermoeden dat C1000 er bezwaar tegen maakt wanneer hun klanten zomaar bij de kassa tien procent minder afrekenen.

U, en de tientallen andere bezoekers die dagelijks deze Maxis pagina raadplegen, bent gewaarschuwd.


26 juni 2007

Supermarkten beloven beterschap

Goed nieuws voor de biggetjes in ons land: de Nederlandse supermarkten hebben besloten vanaf 1 januari 2009 geen vlees meer te verkopen van varkens die onverdooft gecasteerd zijn. De HEMA, UNOX en de keurslagers sluiten zich daar bij aan.


19 april 207

Foei, C1000, wat zijn dat voor fratsen?

Trots noemt C1000 zich de grootste slager van Nederland. Maar weerloze pasgeboren biggetjes zonder verdoving castreren voor goedkoop vlees..., dat is eigenlijk om je voor te schamen! "Wakker Dier" vraagt u aan C1000 uw verontwaardiging over deze fratsen te laten blijken. Stuur ze een kaartje, aan:
C1000 Consumentenservice
Postbus 1000
3800 BA AMERSFOORT
bijvoorbeeld als volgt:

"Beste C1000,
Bij pasgeboren biggetjes worden de balletjes onverdoofd weggesneden. Door de pijn staan ze te trillen op hun pootjes en moeten ze overgeven, Ik verzoek jullie daarom dringend om alleen nog vlees te verkopen van ongecastreerde biggen. En dat mag dan best een paar cent meer kosten.
Met vriendelijke groet,"


C1000 Maximaal Slordig

Nakijken kassabon zeer de moeite waard

Eigenlijk verdienen ze een compliment, die gasten van C1000. Want zelfs wanneer je vier artikelen op je kassabon vindt die te duur zijn afgerekend, krijg je gewoon die artikelen gratis. Je wordt trouwens niet op je woord geloofd, ook niet wanneer je aantoont zorgvuldig de schapprijzen te hebben genoteerd. Maar de paar minuten die je moet wachten waren voor uw webmaster zeer de moeite waard : de klantenservice keerde bijna een tientje euro's aan hem uit! Fout afgerekend werden verpakte rauwe ham, verpakte spruiten, speculaas, en een luxe kerststol.

De Kassabon


Maxis-krantje Maximaal Potsierlijk

(ingezonden)
Beste Webmaster,
M'n man en ik hebben in een deuk gelegen om het laatste Maxis-krantje! Maar eigenlijk was het heel droevig hoe ze ons willen overhalen op de fiets naar de Maxis te komen. Hebben ze weleens over de Muiderbrug gefietst? Je wordt daar plat gereden door Amsterdamse maxis-klanten, die het fatsoen niet kunnen opbrengen zich aan de regels te houden. Vanuit Muiden gaat het tot de kruising wél goed, maar dan begint de ellende. Het fietspad op de brug over de trekvaart is zo smal dat er ik laatst bijna aangereden werd door een scootertje. We konden nog nét remmen, en daarna heb ik me langs die leuke jongeman gewurmd. M'n man is er al een keer gevallen, omdat hij niet oplette en met z'n racebandjes in de gleuven tussen de tegels terecht kwam. Daarna moet je oversteken naar het Maxis-terrein wat je als vijftig-plusser, zoals ik, het beste doet door af te stappen. En dan houdt het fietspad op! Gelukkig kan je met de stroom auto's meerijden, en als je het geluk hebt dat niemand je snijdt of omver rijdt kom je bij die mooie fietsenrekken aan, die trouwens in het weekend altijd vol zijn. Als je terug wilt begint de ellende pas goed: je kunt kiezen tussen tegen het autoverkeer inrijden om weer bij het fietspad uit te komen, of met het autoverkeer meerijden om op de autoweg uit te komen. Het is allebei levensgevaarlijk, webmaster, en m'n man en ik zijn allebei blij als we die toestand overleefd hebben.
Die aanbeveling in dat krantje staat is eigenlijk te gek voor woorden. Laten ze eens aan de veiligheid van ons soort volk denken!
Groet van Klarabel


BCC houdt woord

Waar Block u nadrukkelijk in de maling neemt, houdt BCC woord! Zij verlenen werkelijk een laagste prijsgarantie, zelfs in vergelijking met pasjesgroothandels. Dus een DVD-HD recorder die bij hun al goedkoop de deur uit zou gaan voor € 349 werd nogeens afgeprijsd naar € 291 omdat dat de aanbiedingsprijs bij de Makro is. Zonder gezeur, en de klant werd zelfs op zijn woord geloofd!
Een smetje op dit edelmoedige gedrag was echter dat de klant wijs werd gemaakt dat er geen scartkabel bij de DVD-HD recorder geleverd werd, en geprobeerd werd een luxe kabel van bijna € 30 mee te leveren. Toen de doos thuis open ging zat er weldegelijk een scartkabel in!


15-maart-2006

Block neemt u nog steeds in de maling

Waar gebeurd: een klant loopt bij Block binnen om een dvd-speler te kopen. Hij weet dat deze elders te koop is voor tussen de 70 en 75 euro, en Block rekent er 79,95 euro voor. Gewapend met een bewijs van de lagere prijs tracht hij de verkoper te bewegen een deal te sluiten voor 75 euro. Niet, dus, Block blijft halsstarrig bij de prijs van 79,95 euro. Nu zou Block ook goedkoper zijn dan de zogenaamde 'pasjesgroothandel'. Daar is echter dezelfde DVD-speler te koop voor 65,45 euro (excl. verwijderingsbijdrage). Uiteraard daar aangeschaft, ú bent gewaarschuwd!



30-januari-2006

BCC denkt wél te slagen

"Omdat we meer naamsbekendheid hebben" antwoordde project leider Frank Bakker toen Muideninfo hem vroeg waarom zij niet, en de 'Harense Smit' én 'Metropool' wél hun filiaal moesten sluiten in het Maxis-winkelcentrum. Wanneer ze precies openen kon hij niet zeggen, maar BCC zal dat aan Muideninfo laten weten. Dat 'Block' in het zelfde winkelcentrum zit, en zelfs op de eerste rij, deert Frank Bakker niet: "onze reputatie is goed genoeg om de mensen naar binnen te lokken".


2-april-2004 - Nederlandse Raad van Winkelcentra:

Aanmoedigingsprijs 2004: Maxis Muiden

In Muiden is het oude Maxis complex in korte tijd herontwikkeld tot een geheel nieuw koopcentrum. Het moderne Maxis is voor consumenten een compleet winkelcentrum met een gedurfd en gevarieerd aanbod. Consumenten kunnen er niet alleen terecht voor hun dagelijkse boodschappen maar ook voor een aantrekkelijk aanbod van non-food. Het centrum voldoet in veel opzichten aan de eisen van hedendaagse consumenten. Er is ruime parkeergelegenheid, het ziet er aantrekkelijk uit, is goed zichtbaar en toegankelijk, overzichtelijk ingedeeld en – niet onbelangrijk – er is oog voor detail. Het gevelscherm heeft een bijzondere uitstraling en creëert bovendien droogloop. Invaliden kunnen er goed hun weg vinden; er is gezorgd voor toiletten en voor opvang van kinderen tot 13 jaar. Die kinderopvang in Kidsland en Level One is uniek te noemen evenals de horecagelegenheid.
De autonome trekkers, het hoge voorzieningenniveau, de ruime openingstijden, de zichtbaarheid van de locatie, de architectuur en de opvallende landmark zorgen voor een attractief centrum met een verrassende belevingswaarde, dat consumenten uitnodigt tot het doen van aankopen. De ontwikkeling van Maxis Muiden tilt het denken over grootschalige detailhandel naar een hoger niveau. Het is een zeer geslaagde ontwikkeling, die getuigt van lef. Als eigentijds en consumentengericht centrum is Maxis een aanwinst voor de Nederlandse detailhandel. Het makkelijkste winkelcentrum van Nederland, is door Schuitema ontwikkeld in samenwerking met SCM. Een dergelijke vorm van samenwerking, waarbij de competenties van een retailer worden gekoppeld aan die van een projectontwikkelaar, is een initiatief dat aangemoedigd moet worden.
naar de website van de Nederlandse Raad van Winkelcentra
De C1000 vestiging is genomineerd voor de Winkel van het jaar middels de Mastercard Retail Jaarprijs 2004!
Uit een selectie van 300 winkels is deze vestiging genomineerd samen met Beter Bed, Prenatal en Intratuin. Op 1 november jl. werd de prijs uitgereikt aan Intratuin.
3-maart-2004

Kwaliteit en Service bij C1000 verbeterd

Drie maanden nadat muideninfo het onderstaande bericht publiceerde, is het prettig winkelen geworden in de C1000. Uw webmaster heeft er wekelijks zijn boodschappen gedaan en hoewel de muziek wel eens te hard staat, de aanbiedingen soms ook wel voor het personeel onvindbaar zijn, en ook soms de prijzen bij de kassa niet kloppen, beginnen dit soort zaken tot het verleden te behoren. En wanneer de prijzen bij de kassa niet kloppen, krijg je nu, zonder te soebatten, inderdaad één maal het artikel vergoed.
De grootste C1000 van Nederland is duidelijk op de goede weg.


3-maart-2003

Neemt BLOCK u in de maling?

Oordeel zelf:
Een klant loopt op zondag 28 december 2003 bij BLOCK de winkel in, op zoek naar een PHILIPS 82 cm breedbeeld TV. Hij ziet er één staan die hem wel bevalt. De prijs staat er niet bij maar wel: "informeer voor de prijs aan de balie". Hij doet dat en de verkoper zegt "€ 999, meneer, maar we hebben een betere aanbieding: tot vandaag mag u een andere PHILIPS 82 cm breedbeeld TV hebben voor €877: een aanbiedingsprijs. De klant moet er even over na denken. Thuis gekomen leest hij de folder van Media Market: de TV die bij Block € 999 moet kosten, kost bij Media Market € 799! Tweehonderd euro minder: hoezo laagste prijs garantie?


3-december-2003

Beloften moeten afgedwongen worden

Alle begin is moeilijk en kinderziekten zijn vergeeflijk. Dus heeft muideninfo de eerste twee maanden de binnengekomen klachten keurig doorgestuurd aan C1000 en er (nog) geen aandacht aan besteed. Met betrekking tot de belofte van C1000 dat u het artikel éénmaal gratis mag meenemen hebben we echter tot op heden, tien weken na de opening moeten constateren dat je daar dan wél heel nadrukkelijk om moet vragen. Vragen is eigenlijk niet genoeg, de term afdwingen is meer op zijn plaats.
Met de fout geprijsde artikelen gaan de fratsen ongeveer als volgt:

(bij de klantenservice)"Ik heb hier een bakje Ravioli, waarvoor u € 1.49 rekende, maar op het schap staat € .99"
Na controle bij het schap: "Dan krijgt u geld terug". Bonnetje uitschrijven.
"Maar dat is vijftig cent, ik zou het artikel gratis krijgen"
Ongeloof bij de klantenservice, overleg met collega's, wachten, wéér bonnetje uitschrijven, en eindelijk een euro erbij.

Afdwingen was misschien wel een wat zwaar gekozen term, maar bijna een eufemisme bij de 2=1 acties:
"Ik heb hier twee bakjes kip-kerrie salade van € 1.49 waarvoor de twee voor één prijs actie geldt, maar de kassa rekende gewoon € 2,98"
Na controle van het aanbiedingskrantje: "Da's fout, u krijgt geld terug" Bonnetje uitschrijven.
"Maar dat is € 1,49, ik zou het artikel gratis krijgen"
"Het is zo toch in orde?!"
"Helemaal niet, u belooft het artikel gratis mee te geven wanneer de kassa fout afrekent"
"U krijgt het toch gratis?"
Denk daar maar eens over na. Alleen door een enorme mate van standvastigheid van mijn zijde, en na langdurig telefonisch overleg waarbij alle servicebalie-medewerkers betrokken waren, werd tot gratis levering van de aanbieding overgegaan.

Blijf dus goed opletten als u afgerekend heeft, het kan de moeite waard zijn.


3-december-2003

BLOCK wil gewoon niet geloven dat ze niet de goedkoopste zijn

"Bij Best Budget Electrostore BLOCK Betaalt U Absoluut nooit teveel" knallen ze u tegemoet.

Tsja, eens komt de tijd dat de digitale camera, die muideninfo 'opleukt', aan vervanging toe is. Uw webmaster achtte de tijd nu gekomen, en had, naar aanleiding van de gunstige testen, de CANON Powershot A70 uitgekozen. Block verkocht deze voor € 359 , en claimde daarmee de goedkoopste te zijn. Toch nog maar even een onderzoekje op internet gedaan (op http://www.kelkoo.nl). Daar bleek de camera al vanaf € 303 euro te koop te zijn. Maar dat was in een internetwinkel, en dan geldt de 'laagste prijsgarantie' bij Block niet. De zelfde camera was overigens wél direct uit voorraad leverbaar in een gewone winkel bij 'Alternate' in Ridderkerk, voor € 319 en dus claimde uw webmaster deze prijs. Niet dus, de winkel zou volgens Block niet bestaan, zou althans een verzendhuis zijn, nam de telefoon niet op, en uw webmaster verliet zonder camera de winkel.

Om later, met een advertentie mét verwijzing naar de winkel, openingstijden, plattegrond en nog meer bewijzen terug te keren. Toen konden zij morrend niet anders. Een ongevraagd advies aan 'Blockklanten' die een digitale camera willen kopen: Ga even naar www.alternate.nl en print de aanbieding uit. Dan hoeft u niet naar Ridderkerk om de laagste prijs te krijgen. Zou die camera nu door Block voor € 319 verkocht worden?


3-december-2003

Winkelwagentjes nog steeds te diep

Kent u deze - van 21 juli 2003 - nog?
Krijgt u ook pijn in uw rug van de veel te diepe winkelwagentjes?
Jan te Riele zegde toe dat er nieuwe, andere komen!
De nieuwe winkelwagentjes zijn wél mooier, maar even ongeschikt. We hebben het eens nagemeten: de bovenzijde zit op 105 cm en de bodem op 40 cm. Een gemiste kans: wanneer uw werkgever een dergelijk wagentje zou verstrekken, zou dat op gespannen voet met de ARBO-wet staan. Winkelcentra die dit beseffen, hebben wagentjes met een ondiepe bovenbak, met daaronder een plateau voor grote spullen.


23-september-2003

MAXIS: Spectaculaire reus in nauw jasje

U heeft het waarschijnlijk wel gemerkt: Muiden is wéér eens spectaculair op de kaart gezet met het MAXIS-winkel complex. Waarschijnlijk heeft u er al, net als zovelen, een bezoek gebracht. En in de file gestaan. En was u onder de indruk van dit winkelcomplex. De redactie van Muideninfo wil de MAXIS een compliment maken voor de geweldige prestatie die geleverd is om in een paar weken de schijnbaar chaotische bouwplaats om te toveren in een amerikaans aandoende "mall" met niet alleen de grootste C1000 van Nederland maar ook nog eens:
een LIDL , een De Block, een Bloemenzaak Sunflowers, een Blokker, een Burger King, een Dierenland, een Kidstand, een Level One, een Megapool, een Piet Kerkhof , een Toys "R" Us , een Van Haren , een Villa Happ , een Vishandel G. van Goor & Zn. , een Wasstraat/ Benzinepomp , een Xenos en een Zeeman.

Met dat nauwe jasje bedoelen we natuurlijk niet het riante gebouw waar deze zaken in gevestigd zijn, maar eerder de infrastructuur rond dit complex. Daarom stond u in de file. Muideninfo ziet de volgende oorzaken:
Voor de leefbaarheid van Muiden is het wenselijk dat de infrastructuur rond het winkelcentrum verbeterd wordt. De MAXIS verdient het om net zo populair te blijven als nu in de eerste dagen. En Muiden om daar plezier van te hebben, en zo weinig mogelijk last.

PS.: Natuurlijk heeft uw webmaster nog wat onvolkomenheden ontdekt. Maar veel minder dan menselijk zou zijn na zo'n gigantische klus.


10-september-2003

Vernieuwde MAXIS geeft zijn visitekaartje af!

Een week voor de ongetwijfeld spectaculaire opening van de vernieuwde MAXIS (door Monique) gaf projectmanager Jan te Riele aan Muideninfo het visitekaartje af van C1000 vestiging in het MAXIS-complex. We hebben het voor u gekopieerd voor de site, zodat u nu ook weet dat:

Hoe denkt C1000 dat nu werkelijk in te vullen? Wel, we hebben al eerder iets in die richting gehoord, maar nu ligt werkelijk vast dat: Verder biedt C1000 de volgende service:



18-augustus-2003

Maxis eerder dicht.

Als u nog ruimschoots voor de beloofde eind-datum van 28 augustus uw gespaarde 'gratis tanken' bonnenboekje bij de MAXIS-pomp wilde verzilverden, wachtte u een onthutsende ervaring. De pomp was dicht, en getuige de vele aanwezige bulldozers, was dat niet voor even. Maandenlang sparen voor de kat-z'n-staart? In de winkel bleek dat de bonnetjes weliswaar niet meer bij de pomp ingeleverd kunnen worden - want die is dicht tot 17 september - maar tot 28 september nog wel in de nieuwe winkel verzilverd kunnen worden. Dan krijgt u er gewoon 5 euro voor. Overigens denkt men nu voor de verbouwing en de verhuizing meer tijd dan gepland nodig te hebben: Op 18 augustus - vandaag dus - werd in het MAXIS-krantje nog meegedeeld dat het benzine-station op 25 augustus gesloten zou worden, maar dat bleek dus al een week eerder te zijn. Ook het sluiten van de tent is met een week vervroegd: niet 29 augustus, zoals de MAXIS eerder muideninfo meedeelde, maar 23 augustus. Omdat de opening gepland blijft op 17 september, zullen we het drie-en-een-halve week zonder Weidewinkel moeten stellen!

Lees meer in het artikel in de Gooi-en Eemlander.


21-juli-2003

Even bijpraten: over goede voornemens.

Ten eerste: planning:
De verbouwings-werkzaamheden van het Maxis-complex liggen op schema. Jan te Riele (de project-manager die de huidige veranderingen leidt) vertelde Muideninfo hedenmorgen dat dat betekent dat de tent op vrijdag 29 augustus haar deuren sluit, en de vernieuwde Maxis heropent op woensdag 17 september. Klik hier voor meer informatie over dit mega-winkel complex!

Ten tweede: Cultuuromslag
De Maxis behoort tot de C1000-winkelketen. Geen fratsen dus. Wel een (klant)vriendelijk gedrag van al het personeel. Dus: als je vraagt 'waar liggen de lucifers?' krijg je niet als antwoord: 'daar ergens, bij de afwasmiddelen', maar loopt men even mee en wijst men aan. (Gelijk uitgeprobeerd: één medewerker had al zich al deze nieuwe cultuur eigengemaakt, de andere medewerker nog niet). Deze cultuur omslag wordt bewerkstelligd door intensieve cursussen, in afzondering, "op de hei", onder leiding van Henk Ouwens. De directie en het middenkader is al aan de beurt geweest, de cursus wordt nu gevolgd door het klanten-servicepersoneel. Een verdere bewustwording wordt bereikt door her en der in de personeelsruimte opgehangen 'Loesje-achtige' billboards, met leuzen zoals: 'ik ben altijd eerlijk' en 'ik ga met plezier naar mijn werk en naar huis', en dergelijke. De Maxis-directie beseft dat deze cultuur-omslag een continue proces is, en dat men er dus met alleen een cursus, en het ophangen van bordjes, niet is.

Binnenkort berichten wij over een verdere invulling daarvan.

Krijgt u ook pijn in uw rug van de veel te diepe winkelwagentjes?
Jan te Riele zegde toe dat er nieuwe, andere komen!



07-juli-2003

Die meneer moet niet zo zeiken.

Even vooraf: met de beprijzingen is het nu iedere keer mis. Maar dat wist u al. Achter de schermen wordt er echter hard gewerkt om van de Maxis een perfecte winkel te maken, zo wist Jan van Riel, vestigingsmanager, Muideninfo te vertellen. Daarover binnen een paar weken meer. Onze kritiek houdt hun scherp, zo mogen we hopen. Dat niet iedereen het daarmee eens is, en liever gewoon teveel betaalt, blijkt uit de volgende ingezonden e-mail:

hallo
waarom zeikt ie meneer zo over de prijzen in jullie winkel, waarom gaat ie niet naar een winkel waar de prijzen WEL kloppen. Maar blijkbaar vindt ie de Maxis toch wel een fijne winkel anders komt ie niet steeds weer boodschappen doen.
Groetjes van Anita uit Almere
(goed he? tante Marjan)

(Zo is het Anita. De Maxis is een fijne winkel, met een boel aardige medewerkers. En die meneer probeert het nog fijner te maken, als je dat kunt begrijpen. En als jij gewoon niet doorklik naar de MAXIS pagina's hoef je je niets van dat gezeik aan te trekken. Trouwens, hoezo 'jullie' winkel? Denk je dat de Maxis van Muideninfo is? En wie is tante Marjan? Redactie Muideninfo.)


26-juni-2003

Maxis-medewerkster zegt "sorry"!

"Ik ben nieuw hier, meneer, ik moet even vragen hoe dat moet."
Al wist deze nieuwe kracht bij de klanten-service niet hoe het moest, zij wist wél hoe het hoort.
Toen zij mij het teveel betaalde bedrag overhandigde zei ze "sorry meneer, ik ga het meteen doorgeven". Een voor een medewerker van de Maxis een verrassende uitspraak, die mijn dag weer goed maakte!

24-juni-2003

Commentaar van Alex Wagner

"Goeden avond meneer" schijft Alex Wagner ons,
"Hier commentaar op de door u ingezonden stukjes over de MAXIS.
Als de door u gehaalde boodschappen niet kloppen kwa prijs dan zal ik als ik u was wat beter gaan kijken op de kaartjes die in de schappen staan.
Verder wil ik u zeggen dat als u uw boodschappen eerst in de auto zet en dan pas klaagt dan bent u laf."

ons antwoord:

Goedemorgen, Meneer Wagner,
U heeft het niet begrepen. Wij kijken héél goed op de kaartjes en naar de prijzen in het aanbiedingskrantje om ze te vergelijken met de prijs die de kassa berekent. En daar mankeert, bijna iedere keer als we boodschappen doen, wel iets aan.
Verder wil ik u zeggen dat als u aanneemt dat ik de boodschappen eerst in de auto zet dan bent u dom - red. muideninfo


19-juni-2003

Maxis: "zeg je nee, dan betaal je er twee"

Vandaag boodschappen gedaan bij de Maxis. Naast de gebruikelijke misbeprijzingen maakte ik het volgende mee:
Ik had een afwasborstel nodig. Ik dacht er één uit het rek te pakken voor € 0,35 maar bij de kassa bleek die € 1,29 te kosten. Bij nadere inspectie bleken de prijskaartjes niet erg duidelijk geplaatst te zijn, en de afwasborstel van € 0,35 uitverkocht te zijn. Bij de kassa zag ik dan ook van de aanschaf af. Waarom zou je bijna drie gulden voor een afwasborstel betalen, als die ook voor drie kwartjes te koop is, en misschien nog goedkoper bij de Wibra!?
Bij inspectie van de kassabon bleek dat de afwasborstel niet afgetrokken was, maar juist extra berekend! Ik betaalde dus € 2,58 voor niet geleverde goederen! Dus terug naar de kassa, waarop de kassadame mij toevoegde dat ik "een lastige klant" was. Ik maakte haar er op attent dat niet ik maar haar vergissing het probleem veroorzaakte. Nu is vergissen menselijk, en ik zou dit niet geschreven hebben wanneer er maar één woord van verontschuldiging van de zijde van de Maxis gekomen zou zijn. Maar ook de klantenservice nam de gebruikelijke "u dient alles te slikken houding" aan, en vroeg mij zelfs aan te tonen dat ik de afwasbostels inderdaad niet gekocht had. Daar stond ik even met mijn mond vol tanden!


10-juni-2003

Opsomming foute beprijzingen té eentonig

Vandaag boodschappen gedaan. Op 30 artikelen waren er vier fout geprijst. Verder lagen er verscheidene bedervelijke waren in het schap waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum dagen verstreken was. Let dus goed op!

Commentaar van de klantenservice: "Ach meneer, foutjes zijn menselijk". Zoveel?

6-mei-2003

Maxis vervalt toch in oude fouten

" 'Ze' hebben het niet geleverd", zo meldden de dames bij de vleeswaren mij. Dus greep ik mooi naast miijn boerenschouderham van 49 cent per ons. "Lekker al dat voordeel" vermeldde het reclamekrantje nog.
Op deze wijze zou de uitdrukking "tentvoordeel" weleens een nieuwe en verrassende betekenis kunnen verkrijgen.

Ook bleek het weer mis te zijn met de beprijzingen. Verpakte kaas werd een euro-dubbeltje duurder verkocht dan vermeld in de reclame, en de kassaprijs van kattebakstrooisel klopte niet met de schapprijs. In uw nadeel. Gaat u uw kassastrookjes maar weer controleren, dat zal waarschijnlijk voordeel opleveren.....

Commentaar van de klantenservice: "Bij ons moeten de goeden onder de kwaden lijden". Zo is het helaas in het leven.


24-april-2003

Maxis voert eigen beprijzingssysteem in

Het was gisteren wéér mis: Slagroom die geadverteerd werd voor 69 cent, bleek bij de kassa 79 cent te kosten, en de broodaanbieding van 59 cent kostte gewoon 99 cent aan de kassa. Reden tot klagen dus.

Het is echter duidelijk geworden dat deze beide gevallen uitzonderingen zijn. Waar in het verleden men voor de overeenstemming van de advertentieprijzen, de schapprijzen en de kassaprijzen afhankelijk was van het hoofdkantoor in Baarn, heeft men nu in de winkel een centrale positie (een kantoortje achter in de tent) waar een Maxis medewerker de prijzen per artikel invoert. De schapprijzen worden dan direct afgedrukt, en alle kassa's nemen die schapprijzen over. Alleen: men blijft natuurlijk afhankelijk van de correctheid van de gebruikte barcode. Wanneer de barcode op het artikel niet de barcode is die men in de computer gebruikte, werkt zelfs dit systeem niet meer. En dat was met die slagroom het geval: nadat de slagroom uitverkocht was, heeft men andere bussen neergezet, en vergeten de nieuwe barcode om te prijzen. En dat was óók met de broodjes het geval: de bakker had er simpelweg een foute barcode opgeplakt. Deze bakker is daarover toegesproken, en ook in dit geval is, na melding, de kassaprijs razendsnel aangepast.

Spectaculaire verbetering bij verswaren
Ronduit spectaculair is de verbetering bij het beprijzen van verswaren (kaas, vleeswaren, groenten en fruit). Waar in het verleden de afweegapparatuur individueel geprogrammeerd werd op de juiste prijs zijn nu alle weeginrichtingen gekoppeld aan het centrale beprijzingssysteem. Fouten van het personeel op de vloer zijn daarmee uitgesloten.

Bovenstaand computersysteem is 'the-state-of-the-art" bij het moederbedrijf van de Maxis, Schuitema. In de filosofie van de Maxis en Schuitema past de eigen verantwoordelijkheid van de afzonderlijke vestigingen. Het gebruikte systeem sluit hier perfect bij op aan. Die eigen verantwoordelijkheid voor de nauwkeurigheid van de prijzen wordt zo serieus genomen, dat het muideninfo niet zou verbazen dat wanneer er in de toekomst nog sprake is van 'vergissingen' men het betreffende artikel niet behoeft af te rekenen!


24-april-2003

Maxis openbaart plannen nieuwbouw

persbericht

Amersfoort, 23 april 2003
Opening winkelcentrum op 17 september
Schuitema, de organisatie achter C1000, ontwikkelt op het huidige Maxis terrein aan de A1 in Muiden een modern en compleet winkelcentrum. Dit winkelcentrum biedt consumenten naast een C1000 van 4.000 m2 verkoopvloeroppervlakte, een breed scala aan mogelijkheden. In 22 interessante winkels is van alles te vinden op het gebied van kleding, schoenen, sport, speelgoed, elektronica, slijterij, drogisterij en huishoudelijke artikelen, aangevuld met horeca. De opening van Maxis Muiden zal op 17 september 2003 plaatsvinden.

Begin jaren ‘70 startte de Maxis de eerste zogeheten ‘weidewinkel’; een grote hypermarkt in het buitengebied. Begin jaren ‘90 is er naast het hoofdpand een bijgebouw geplaatst. Hierin zitten momenteel Xenos, Blokker en Toys ‘R’ Us. In het nieuwe plan, dat samen met SCM (Shopping Center Management B.V.) is ontwikkeld, zullen beide gebouwen middels een passage met elkaar verbonden worden.

De naam Maxis blijft behouden. Op het terrein met een totale oppervlakte van 64.000 m2, zal zo’n 22.000 m2 bruto vloeroppervlakte in beslag genomen worden door winkels. Verder heeft Maxis na de verbouwing ruimte voor ruim 1.200 gratis parkeerplaatsen en biedt het winkelcentrum werkgelegenheid aan ruim 600 mensen. Op het terrein bevindt zich tevens een benzinestation en wasstraat.

De toekomstige ontwikkelingen van de woongebieden rondom Muiden, Weesp, Almere en Amsterdam vragen om een compleet winkelaanbod en voorziet dan ook duidelijk in de behoefte van de consument. Bovendien beschikt Maxis Muiden over een uitstekende en gratis parkeervoorziening. Daarmee heeft de huidige locatie veel groeipotentie.

kinderen
Om het winkelen zo aantrekkelijk mogelijk te maken is ook rekening gehouden met kinderen. Zo kunnen ouders hun kinderen tijdens het winkelen laten opvangen in Kidsland (van 3 tot 8 jaar) en in Level One kunnen kinderen van 8 tot 13 jaar in een high-tech omgeving computerspelletjes doen en naar popmuziek luisteren.
Voor het winkelcentrum komt een plek vrij, waar regelmatig evenementen georganiseerd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld een afgezette ijsbaan in de winter of een kermis in de zomer.

Assortiment
Naast een uitgekiend assortiment en de welbekende goede prijs/kwaliteit verhouding voor het complete boodschappenpakket kent deze C1000 een aantal extra’s: En als u denkt nóg niet voordelig genoeg uit te zijn bij C1000: op het terrein wordt ook nog een LIDL gevestigd!

Zondagsopening
Maxis Muiden is dit jaar vanaf woensdag 17 september op twaalf zondagen geopend voor het winkelend publiek. De openingstijden liggen van maandag tot en met zaterdag tussen 9:00 uur en 21:00 uur.

De volgende winkels zullen zich vestigen in Maxis Muiden Binnenkort zal muideninfo de uitgewerkte plannen publiceren!


15-maart-2003

Maxis op goede weg

laat u maar gerust in de tent lokken

door Jan Bovenlander - trouw Maxis klant.
Het klinkt misschien raar, maar ik ervaar de nood-oplossing die de Maxis treft tijdens de verbouwing als een verbetering. In de eerste plaats is de tent zonder meer veel gezelliger dan dat lelijke kille gebouw dat nu afgebroken wordt. De spullen staan compact en overzichtelijk opgesteld, en daarmee gaan de boodschappen ook tamelijk vlot. U wordt geholpen door handige plattegrondjes, die bij de ingang uitgereikt worden. Bij de groenten en fruitafdeling is het soms wel dringen bij de weegschalen, maar verder loopt alles op rolletjes. Omdat er nu, met een nieuw systeem, alle schapprijzen opnieuw aangemaakt moesten worden, kloppen deze nu eindelijk met de kassa-prijzen. Proficiat, Maxis-directie!

Toch blijkt dat fouten daar waar mensen werken niet uit te sluiten zijn. De makreel die in de aanbieding 7.95 euro per kilo zou kosten, lag gewoon in het schap voor 10.45 euro. Maar in plaats van daarvoor naar de centrale kassa te moeten gaan heeft de Maxis daarvoor een elegantere oplossing: je meld deze fout aan de kassa, en er komt een hoofdkassiére, die over een sleutel beschikt waarmee ze ter plaatse de prijs aanpast. "Het sleutelkind" noemt zij zichzelf, niet zonder humor.

Aardig is ook dat de tent-klanten onder het motto "hier groeit iets moois" een potje hyacinthen kregen aangeboden. Mijn vensterbank staat er vol mee.


21-okt-2002

Oplettendheid geboden

Vaak kloppen de kassabonnen niet!

door Jan Bovenlander - trouw Maxis klant.
U kijkt waarschijnlijk ook niet zorgvuldig uw kassabonnen na. Als u dat wél deed dan zou u bijna iedere keer als u bij de Maxis boodschappen doet, ontdekken dat u te veel betaald heeft!
Henny van Opijnen, manager bij onze lokale weidewinkel, was ook zelf hierover verrast, en neemt dit "nieuws" zeer ernstig. Zijn commentaar volgt later.

Nieuw is dit "nieuws" echter niet, want het probleem van de afwijking tussen de schapprijzen en de kassa-prijzen speelt al jaren. Omdat er geen sprake is van verbetering, ben ik maar eens in de publiciteit gegaan.

U denkt waarschijnlijk dat de prijs in de computer dezelfde is als de prijs die bij het artikel aangegeven is. Dat is natuurlijk alleen het geval als de schapkaart die door de computer afgedrukt wordt bij prijswijzigingen, daadwerkelijk bij het artikel geplaatst wordt. En dat blijkt zeker niet altijd te gebeuren. Wanneer dan deze fout geconstateerd wordt, wordt deze maar al te vaak niet gecorrigeerd:
Voorbeeld: een pakje Philadelphia stond voor 1,39 euro in het schap. De kassa maakte er 1,79 euro van. Dat meldde ik aan de centrale kassa met het verzoek de prijs te corrigeren. Als test kocht ik deze volgende week weer een pakje Philadelphia, weer voor 1,39 euro in het schap en weer rekende de kassa 1,79 euro af. Zo ging het zes weken door!
Denkt dat het met op de verpakking geprijsde artikelen beter gaat? Niet altijd, juist hier is oplettendheid geboden:
Aanbiedingen, bijvoorbeeld van kaas en vleeswaren, worden door het personeel in de weegschaal ingegevoerd. Soms ook niet:
Voorbeeld: Brie (kaas) was in de aanbieding, voor 69 eurocent per ons. Door elkaar lagen er stukken van 96 cent per ons en 69 cent per ons in de bak. Toen ik daar de kaasdame op attent maakte, bleek dat zij die dag vergeten was de juiste prijs in te voeren. Let dus op welk stuk u pakt! Of beter nog: maak het personeel op de kennelijke vergissing attent, zodat zij de artikelen alsnog correct kunnen prijzen.
In het algemeen is het droevig gesteld met het overnemen van aanbiedingsprijzen in de kassa. Maakt u gebruik van een aanbieding, controleer dan deze altijd op uw kassabon. Bijna iedere keer als ik boodschappen doe is bij één of meerdere aanbiedingen de prijs niet in de kassa aangepast.

Nog een tip: let bij het afwegen van groente- en fruit erop dat de weegschaal prijs klopt met de schapprijs. Ook hier worden de prijzen handmatig ingevoerd, en soms klopt dat ook niet. en:
Als u koekjes koopt is oplettendheid ook geboden. Daar schijnt het probleem van de niet-actuele schapkaarten veelvuldig een rol te spelen. Een beweeglijke koekjesmarkt?

Kortom, meestal loont oplettendheid de moeite. Een paar euro levert het al snel op.

Hoe gaat de Maxis hier mee om?

Het probleem van de 'slordige prijzen' speelt dus al jaren. Je mag toch niet veronderstellen dat de Maxis het zo wel best vindt om op deze wijze haar winst te vergroten! Die indruk bestaat ook niet. In een gesprek dat ik voorafgaand aan deze publicatie met de heer van Opijnen nam hij bovenstaande gegevens ernstig, en zou ze laten onderzoeken. De Maxis gaat haar best doen haar klanten correcte prijzen in rekening te brengen. Daartoe zal er strenger op toegezien worden dat de schapkaarten actueel zijn. Ook aan het overnemen van aanbiedingsprijzen in de computer zal meer aandacht worden geschonken. En aan het invoeren van correcte prijzen in de weegschalen.

Muideninfo zal het u melden als de indruk bestaat dat deze inspanningen vruchten afwerpen. Het is wel zo prettig als je op je kassabon zou kunnen vertrouwen.
Aanvulling 22-okt-2002:
Vandaag kocht ik bruine bolletjes. Die zijn geëtiketteerd en geprijsd. U zou verwachten dat de op het streepjescode-etiket vermelde prijs door de kassa gescand wordt. Dat is niet het geval. De vermelde prijs was 55 eurocent, de kassa berekende 65 eurocent. Alleen als de waren afgewogen worden blijkt de kassaprijs in de streepjescode verwerkt te zijn. Dat is met voorverpakt brood niet het geval.
U kunt dat controleren door de met de streepjescode mee afgedrukte cijfers te lezen: de laatste is een controle cijfer, de voorlaatsten de prijs. Opletten dus! - als hier iets anders staat!
Aanvulling 28-okt-2002:
In de aanbieding: Tien witte puntjes voor 89 cent. In de zak zitten er echter maar zes, maar wél voor 89 cent. Toen ik dat bij de centrale kassa meldde, had men dat al in de gaten, en was men aan het omprijzen geslagen (twee maal zes broodjes voor 89 cent!). Is men op de goede weg?!
Aanvulling 14-nov-2002:
In de aanbieding: zes blikjes kattenvoer in een 'voordeelpak' voor 3,79 euro. De kassa maakt er doodleuk 4,99 euro van, ruim een rijksdaalder meer! Bij de centrale kassa kan er geen woord van verontschuldiging af. Lastig, zo'n oplettende klant zie je ze denken.
Pestherrie:
Bij deze gelegenheid had men de geluidsinstallatie behoorlijk luid op "Skyradio" gezet. Dat de meeste klanten zelf wel uitmaken waar ze naar willen luisteren, en deze muziek ook als opdringerig en irritant kan worden ervaren is kennelijk niet bij de Maxis opgekomen. Of probeert de Maxis de klanten zodanig te irriteren dat ze zo snel mogelijk de winkel verlaten, zonder het kassa-bonnetje te controleren?
Aanvulling 10-dec-2002:
Uit de folder van vorige week: stokbroden, 69 eurocent per stuk, twee voor 99 eurocent. Lijkt me redelijk. In de winkel staat een bord: deze aanbieding is fout, het moet zijn één voor 99 eurocent. Dus: van 69 cent per stuk afgeprijsd naar één voor 99 eurocent. Hoezo aanbieding?

En diegenen die dachten deze week vier-en-een-halve kilo appels te kunnen kopen voor 1,49 euro komen bedrogen uit. Het moet zijn twee-en-een-halve kilo appels, niet vier-en-een-halve kilo appels. De echte kritische klanten merken dat ze tweemaal bedrogen uitkomen: de zak bevat gemiddeld wel een onsje minder dan de beloofde vijf pond.

Overigens: de kassa-prijzen verschillen nog steeds van de schapprijzen. Soms ook in uw voordeel. Meestal niet. Een opsomming zou vervelend worden. Het is veel spannender het zelf te ontdekken!
Aanvulling 13-jan-2003:
Bij de Maxis vinden er spectaculaire actie's plaats. Twee pakjes katenspek voor de prijs van één! Helaas waren de pakjes normaal geprijsd, voor 1,15 euro per ons, en alleen voorzien van een actie sticker. Bij de kassa wordt dan ook normaal afgerekend. Na overleg met de Maxis-vleeswaren-districtchef is uw webmaster erin geslaagd twee pakjes tezamen te doen herprijzen, zodat inderdaad 2=1 en niet 1=1 werd afgerekend. Wees hier attent op!

Overigens: kassaprijzen wijken nog steeds af, ook bij artikelen die een prijssticker hebben!
(Bijvoorbeeld macaroni groenten, geprijsd op het artikel en op het schap voor 99 cent, de kassa rekent 1,19 euro)


"Maxis": meest voorkomende zoekwoord op muideninfo

We gaan u van dienst zijn

Uw webmaster had het ook niet verwacht: niet "Muiderslot", niet "Pampus", niet "Bruine vloot" en ook niet "Ome Ko" of "de Mol" zijn de meest voorkomende zoekwoorden op muideninfo, maar "Maxis", "Maxis Muiden". "Muiderslot" is een goed derde, maar dan komt weer "Openingstijden Maxis". De directie van de Maxis is op de hoogte gesteld van dit merkwaardige feit. Uw webmaster zal u van dienst zijn, zodra de Maxis gereageerd heeft.

Misschien gaan we wel een verslagje maken ons wekelijks bezoek aan onze weide-winkel. Oninteressant? Dat dacht u maar!


A&P-hypermarkt wordt weer Maxis!

A&P-hypermarkt geen succes

"Meneer Godijn, vroeger ging ik op maandag of dinsdag inkopen doen om rustig te winkelen, maar nu kan ik altijd in alle rust hier mijn inkopen doen".
"Tsja, daar zijn wij ook niet blij mee", was de reactie van de vestigingsmanager van onze eigen weidewinkel, "maar we gaan dat veranderen:"

Verbouwing en Naamwijziging

"In de eerste plaats gaan we vanaf 1 januari 2002 weer de naam Maxis voeren. De zaak is nu overgenomen door Schuitema (C1000), en we denken dat onze oude naam weer ouderwets veel klanten zal trekken.
We gaan dat bevorderen met spetterende aanbiedingen.

Verder gaan we in de loop van dat jaar, of het jaar daarop de hele winkel grondig verbouwen. We maken er een L-vormig gebouw van - we trekken dus bijvoorbeeld het gebouw van 'Toys'rUs' erbij, zodat je gewoon in één keer hier al je boodschappen kan doen. Zelf houden we alleen het 'food-assortiment' dat wij gaan uitbreiden en verbeteren. Voor de andere spullen zoeken we partners, die bij ons onder dak komen"

Muideninfo merkte op dat dus alles enige tijd tegen de grond gaat, "Dat klopt praktisch", zei de heer Godijn, "alleen het skelet blijft nog staan. We krijgen er een heel mooie winkel voor terug."


terug naar het overzicht

U kunt uw bijdrage zenden of opmerkingen kwijt door op de onderstaande envelop te klikken
U belandt dan op ons reactie formulier: